Legyél te is Jógafüggő!

Peace Love Jóga

Peace Love Jóga

Szív, sürít, gyújt, kipuffog

2018. október 28. - T Fésüs Erika

  Szünetelj,

Lélegezz,

Végezd el a szükséges javításokat az Univerzumodon,

Majd ismételd.

 

breathe_1.jpgA Nyugat jógaoktatói nem fektetnek túl nagy hangsúlyt a jóga során alkalmazható légzéstechnikák tanítására. Így történt, hogy miután szerettem volna jobban elmélyedni a jóga tudományában, rátaláltam a Jóga a mindennapi életben című könyvre, ahol pontról pontra találhatunk leírást a különféle légzőgyakorlatok elvégzéséről, illetve egy másik fontos dologról a Jóga Nidráról, azaz többek között az orrtisztítás eljárásáról.

Mindezen technikák hatására kezdtem el mélyen és tudatosan használni a légzésem jógázás során, illetve a mindennapi életben (stresszhelyzetekben :)) és rájöttem, hogy mindaddig nem is lélegeztem igazán. Megtanulni mélyen lélegezni - azaz fentről lefelé és fentről lefelé - és együtt lélegezni a mozdulattal, ez is a jóga. Megérteni, hogy a béke amire bármilyen helyzetben szükséged lehet, két lélegzet között bármikor a rendelkezésedre áll.        

Megtapasztaltam a lélegzet biológia funkcióján kívül, annak spirituális lényegét, s közben azon gondolkodtam, hogy a civilizált világ vajon milyen képességeket korcsosított még el bennünk, emberekben. Az már egy másik kérdés, hogy a 21. század embere vajon képes lenne-e elviselni azt a varázslatot, amire képes.    

 

 A lélegzet a lélek hangja.

A bejegyzés trackback címe:

https://yoga-journey.blog.hu/api/trackback/id/tr9914292737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása